skip to Main Content
Andress, uw HR partner in het aantrekken, behouden en ontwikkelen van mensen

Employer generated content: geef je conversies een boost

De corona-crisis heeft iets teweeg gebracht: de afgelopen periode zag ik enorm veel werkgerelateerde berichten passeren via mijn social media. In deze berichten werd de werkgever over het algemeen gezien in een positief daglicht gesteld, zelfs in die mate dat ik mij onbekende bedrijven al eens ging opzoeken op het wereldwijde web.

Dit is in een notendop wat employer generated content inhoud. Je medewerkers zijn immers het gezicht van je organisatie en de content die zij delen is een ideale kans om te werken aan je employer branding: een win-win situatie.

Hieronder geven we je graag een aantal belangrijke voordelen mee van employer generated content.

Krijg meer resultaat en conversie

Mensen zijn vaak wantrouwig tegenover organisaties die ze niet kennen. Daarbij vertrouwen consumenten eerder op aanbevelingen van andere mensen dan in merken. Vertrouwen en authenticiteit staat dus centraal in je online aanwezigheid. Via content die je medewerkers delen, krijgt je organisatie een gezicht en wordt er vertrouwen gebouwd.

Medewerkers kunnen je verhaal immers het best van al uitdragen en zullen hun kennis graag delen wat betreft het product of dienst die je aanbied. Als je dan nog kan rekenen op positieve aanbevelingen van andere klanten kan je er zeker van zijn dat anderen meer vertrouwen zullen hebben in je organisatie en dit vertaalt zich dan weer in betere resultaten via je website.

Vergroot het vertrouwen in je organisatie

Zoals hierboven aangegeven zijn vele gebruikers van social media van nature wantrouwig. Anderen overtuigen van de oprechte bedoelingen van je organisatie kan dus een uitdaging zijn.

Net daarom is het interessant dat je je medewerkers hun eigen ongefilterde verhaal laat vertellen: de mensen krijgen zo inzicht achter de schermen van je organisatie. Hierdoor zal het vertrouwen van (potentiële) klanten in je organisatie alleen maar groeien.

Groter bereik en minder marketingkosten

Je eigen medewerkers hebben allen hun eigen netwerk. Door hen het verhaal te laten uitdragen van je onderneming bereik je vaak mensen die anders niet met je bedrijf in aanraking zouden komen. Wanneer je collega’s via hun eigen netwerk content delen, zal er ook snel wat meer interactie zijn omtrent de berichten die ze posten.

Je vergroot dus je bereik door de netwerken van je medewerkers in te zetten zonder daarbij extra kosten in advertenties te steken om die doelgroep te bereiken.

Op zoek naar een betrouwbare HR partner die je vooruit helpt met het aantrekken, behouden en ontwikkelen van je menselijk kapitaal?

Laat je gegevens na en wij contacteren je om even van gedachten te wisselen. Sneller contact: bel ons op 055/30.31.02

Zoeken