Online adverteren met Andress
Online adverteren is een vak apart, want uw investering moet ook renderen. Doel? Een optimaal resultaat behalen met een minimale investering. Wij helpen u het juist talent aan te trekken voor uw vacature.
Het maximum uit uw budget halen? Dat doen we eerst en vooral door het juiste doelpubliek te definiëren, en goede strategie te bedenken en die met kennis van zaken uit te voeren.
Ons ervaren marketingteam zet de juiste kanalen in. U hebt recht op …
Andress jobmarketing
Benieuwd hoe wij dit aanpakken ? Bekijk de video hieronder.
Jobboard recruitment
Uw vacature spat natuurlijk in de eerste plaats van het scherm, wordt gevonden in Google (SEO) en overtuigt de juiste kandidaat. Daarom wordt ze geschreven door een van onze copywriters. Uw garantie? Een maximale respons.
Publicatie vacature
Is uw vacaturetekst helemaal klaar en goedgekeurd? Fijn, dan is het tijd om ze haar werk te laten doen op het web. In de eerste plaats op jobsites: VDAB, Jobat, indeed, Stepstone, … En natuurlijk krijgt uw vacature ook een eervolle vermelding op LinkedIn. Ze blijft trouwens vier weken online. (Kandidaten reageren ook zelden op oudere vacatures.)
Viel de respons in de eerste maand tegen? Dan gaan we voor een tweede kans, een herplaatsing. U krijgt dus eigenlijk 2 credits: 1 voor de plaatsing + 1 voor de herplaatsing.
Online publicatie biedt meer mogelijkheden dan print. Zo krijgen kandidaten ook uw (embedded) vacaturevideo te zien.
Social media recruitment
LinkedIn leent zich natuurlijk prima om uw vacature te verspreiden, maar ook gerichte campagnes op Facebook en Instagram leveren resultaat op. En een ad in Google focust op specifieke zoekwoorden. Want u wil natuurlijk wel de juiste profielen bereiken met uw investering.
Welke media werken het beste? Dat hangt van de aard van de vacature af: functie, ervaring, sector, … In de praktijk kiezen we meestal voor een mix online advertising.
Job advertisement: twee expertises in één
Digitaal rekruteren is een effectieve manier om geschikte kandidaten te vinden. Waarom? Het laat toe om heel doelgericht te adverteren op een snelle en directe manier en het resulteert in een kwalitatieve instroom. Tenminste, als het met kennis van zaken gebeurt.
Onze kijk op job avertisement? Je bereikt pas bevredigende resultaten als je twee expertises combineert: marketing en recruitment. Als rekruteerder bouwden we in de loop der jaren heel wat ervaring op, voor de (online) marketing gingen we ons bijscholen. En we laten ons voor elke campagne ook ondersteunen door een online marketing expert.
Vergelijk online rekruteren gerust met daten. Zonder online contact geen date. Kortom, een team bestaande uit rekruteerders + social media experts = een match made in heaven. Vandaag rekruteer je als een marketeer. Maar een marketeer verwerft best ook kennis over rekruteren om actieve én passieve kandidaten aan te spreken.
Database search & e-mail marketing
Een uitgebreide database is natuurlijk ook een manier om actief op zoek te gaan naar geschikte kandidaten. Zo’n databank bouw je op in jaren en het vergt heel wat tijd en energie om ze up-to-date te houden. Gelukkig doen wij dat voor jou.
Ook een mogelijkheid: inzetten op de bestaande databases online. Die van LinkedIn leent zich prima om zelf naar kandidaten te zoeken. De meeste profielen bevatten heel wat gedetailleerde informatie waardoor je ze heel gericht kunt selecteren.
Actief kandidaten zoeken
Grote voordeel van zelf de handen uit de mouwen te steken? Controle. U beslist immers zelf of een bepaalde kandidaat het profiel heeft dat aansluit bij uw vacature. Die personen worden door ons uiteindelijk ook persoonlijk benaderd via mail en telefoon.
Doelgerichte (targetted) mailing
Soms is het beter om het paard naar het water te leiden. Sommige kandidaten zijn niet actief op zoek naar een nieuwe job, maar je kunt ze wel bereiken via e-mail. Targeting is daarbij het sleutelwoord. Een gerichte doelgroep krijgt de vacature in zijn mailbox.