• 17 November, 2020

jobmarketing afbeelding

Wanneer ik spreek met klanten of collega’s hoor ik het vaak genoeg: een openstaande vacature werd enkel gelanceerd op de klassieke jobboard en de instroom blijft uit. Jobmarketing biedt hier een oplossing, maar wordt jammer genoeg vaak over het hoofd gezien.

Zoals ik in onze vorige blog aanhaalde gaat jobmarketing hand in hand met een straffe employer branding. Even herhalen:

  • Een goede employer branding vraagt constante aandacht en verhoogt de betrokkenheid van bestaande collega’s en potentiële kandidaten.
  • Een goede jobmarketing zet een openstaande vacature dusdanig in de markt zodat de instroom kwalitatief en kwantitatief vergroot.

Soorten jobmarketing

Wanneer je een openstaande vacature hebt kan je deze door jobmarketing tot bij je vooropgestelde doelgroep krijgen op verschillende manieren:

  • Jobboard recruitment
  • Social media recruitment
  • Jobvideo
  • Email mailing

Allemaal goed en wel, maar wat zijn nu de voordelen voor mijn onderneming en het effect op mijn openstaande vacature?

Sneller vacatures invullen

Het grootste voordeel van jobmarketing is dat je vacature een kortere doorlooptijd heeft gezien je de functie adverteert bij de doelgroep die je wenst te bereiken. Daarnaast is een bijkomend voordeel dat potentiële kandidaten via meerdere touchpoint in aanraking komen met de functie en zo sneller geneigd zullen zijn om te solliciteren. Een snellere invulling verhoogt dan ook weer de tevredenheid bij de nieuwe collega’s en dit heeft op zijn beurt een positief effect op de employer branding.

Begin er nu mee!

Klinkt allemaal goed, niet? Wil je hier graag zelf mee aan de slag, maar heb je geen idee waar te beginnen?

Neem dan vrijblijvend contact met ons op en wij helpen je graag verder.